En allrounder er vant til at have mange forskellige hatte på i løbet af en arbejdsdag, og holde mange bolde i luften på samme tid.

Med en kontoruddannelse som fundament, og en fortid som selvstændig, kan jeg indgå i den daglige drift fra dag ét.

Jeg har et forretningsorienteret mindset og forstår, hvordan processerne i en moderne virksomhed fungerer. Samtidig har jeg en god systemforståelse og en analytisk hjerne, som tænker fremad – og lige godt overordnet, som i detaljen.

Jeg ser muligheder i udfordringer, og har nemt ved at finde alternative veje når forudsætningerne ændres.

Teknik falder mig naturligt. Jeg har beskæftiget mig med den digitale verden siden begyndelsen af min karriere. Software og nye systemer er hurtigt lært.

 

KOMPETENCER

Står du og mangler en tovholder på jeres projekter, kan jeg hjælpe med at definere mål og lægge en detaljeret milepælsplan. Jeg sætter projektgruppen og sørge for at indhente den nødvendig viden hos relevante interessenter. Risikofaktorer overvåges og håndteres løbende. Fremdrift sikres ved kommunikation og rapportering, og projektejer samt styregruppe holdes løbende orienteret om status og opnåede resultater.

Som bureauejer har jeg været vant til porteføljeledelse, og jeg har for nyligt taget en projektlederuddannelse med PRINCE2 Certificering, som har givet mig endnu flere nyttige værktøjer.

Projekteksempler:

  • Etablering af intern marketingafdeling i grossistvirksomhed.
  • Udvikling og implementering af konfigurations- og kvalitetssikringssystem på tværs af indkøb, logistik, marketing, kundeservice og salg.
  • Etablering af eget web og designbureau.
  • Diverse web- og kommunikationsprojekter.

PROJEKTLEDELSE

Brandet skal stå skarpt og klart signalere virksomhedens kultur og værdier, og så skal det implementeres i alt kommunikation on- og offline.

Kundens behov, og den værdi virksomheden eller produktet tilfører til markedet, er altid udgangspunktet.

Jeg har beskæftiget mig med visuel identitet i mere end 20 år, og jeg mener at virksomhedens brand og kommunikation skal udspringer fra en solid og gennemtænkt strategi.

Jeg har stor erfaring og rutine i corporate branding, men også i at udvikle strategier og implementere kreative koncepter når nye produkter skal lanceres.

Mine kompetencer dækker processen fra idé til færdigt materiale.

BRANDING & STRATEGI

Med sikker hånd og sans for visuelle virkemidler udarbejder jeg hjemmesider, landingpages, e-magasiner, brochurer, kataloger, bannere, plancher, plakater, aviser, emballager, etiketter .....  kort sagt alt hvad der er brug for til print og online.

Adobe's kreative programmer har været min faste følgesvend så længe jeg kan huske, og jeg er rutineret superbruger af alle pakkens grafiske programmer.

Jeg har styr på farver og opløsning - om det er til tryk eller digitalt, og er vant til at eksekvere fra idé til færdigt produkt.

GRAFISK DESIGN

Udtrykket i salgspræsentationen skal gerne stemme overens med virksomhedens brand og produkternes kvalitet.

Det er ærgerligt, når der er lagt mange timer og penge i udvikling af brand og en flot og professionel hjemmeside, hvis PowerPointen på salgsmødet, ikke lever op til samme standard.

Det kan være svært at begrænse tekstmængden, og det kan være fristende at "gå amok" i virkemidler og animationer, med fare for at præsentationen bliver tung og fjerner fokus fra formålet.

Jeg målretter budskabet, formulerer teksten kort og præcist, og tilfører en passende mængde animationer og lækker grafik.

PPT's

EKSEMPLER PÅ SLIDES

Tekster skal målrettes dem der skal læse dem. Det gælder for alle tekster, uanset om det er til salgspræsentationer, kundebreve, produktbeskrivelser, hjemmesideindhold, brochurer, kataloger, manualer, dataark osv.

Jeg sætter mig i læserens sted og prøver at se verden med deres briller. Når jeg sætter fokus på deres behov og benytter en stil og tone som matcher læseren, står budskabet klart og tydeligt.

Overskriften skal både være informativ og give lyst til at læse mere. Og så må den ikke skuffe.

Jeg skriver gerne en kort prøvetekst, hvis du er interesseret i et samarbejde.

TEKSTER SKREVET TIL MENNESKER

Jeg har lavet MANGE hjemmesider igennem tiden, både som projektleder og som frontend udvikler. Denne hjemmeside har jeg udviklet i Adobe Muse, men jeg er også vant til at arbejde i CMS systemer som f.eks. Joomla, Magento, WordPress o. lign. Systemernes funktioner ligner hinanden, så jeg er ikke bange for at kaste mig over et nyt, hvis det der benyttes, ikke er nævnt her.

I dag skal en hjemmeside være responsiv (dvs. tilpasse sig brugerens skærm, uanset om hjemmesiden besøges fra en PC, en tablet, eller en smartphone. Det er vigtigt at det er den samme side, som tilpasser sig. Det er ikke optimalt at lave to hjemmesider: én til PC og én til mobil, som ellers stadivæk er en populær løsning. Det forvirrer søgemaskinerne og deler den vigtige trafik over flere sider.

LEVENDE HJEMMESIDE

Content marketing er i dag den væsentligste diciplin, når der skal nye kunder i biksen. Det skaber leads til salgsafdelingen og værdiskabende indhold øger customer awareness (så kunderne ved, at virksomheden og  produkterne eksistere).

Det vigtigste ved digital tilstædeværelse, ud over at hjemmesiden skal være lækker at se på, og nem at finde rundt i, er at den ikke er statisk. Der skal hele tiden nyt indhold på, så både brugeren og søgemaskinerne finder siden interessant og levende.

Indholdet virker bedst når det målrettes til jeres specifikke kundegrupper, og tager udgangspunkt i deres interesser og problemstillinger. Det kan f.eks. være: Guides, artikler, brugertests, anmeldelser, film, billeder, bannere, infographics o.lign.

CONTENT MARKETING

EKSEMPLER PÅ CONTENT

Der er rigtig mange annoncer på de sociale medier, og i dag skal der mere til end blot et godt tilbud, for at trænge igennem støjen.

Jeg ser det som en ekstra spændende udfordring at trænge igennem til en specifik målgruppe. Når der er noget interessant at fortælle, som tilfører værdi til læseren, er det lige til.

Min kæphest er, at alt indhold skal ligge på egen side – ikke på facebook. Diverse sociale platforme skal bruges til at tiltrække trafik til virksomheden.

SOCIALE MEDIER

Billeder sælger varer på nettet – gode billeder – fra flere vinkler.

Igennem årene er jeg blevet en habil packshot fotograf, og kan også tage et hæderligt portræt.

Jeg er vant til at benytte et Canon EOS 7D kamera, og har styr på lyssætning og efterbehanding.

Filmproduktion er heller ikke fremmed for mig, og jeg synes det er sjovt og spændende. Jeg har ikke erfaring med de store produktioner, men kan få meget ud af få midler.

Efterbehandling og redigering foregår i Adobe Premiere Pro og offentliggørelse f.eks. via YouTube og integrering på jeres hjemmeside.

FOTO & FILM

EKSEMPLER PÅ FOTO OG FILM

Jeg har administrativt flair, nyder at sætte ting i system så det hele spille.

Officepakken er et fantastisk stykke værktøj, som jeg benytter dagligt. Især er jeg glad for Excel og de mange muligheder programmet byder på.

Jeg hjælper med alle forefaldende opgaver – fra kaffebrygning til tilbudsskrivning. Jeg assisterer også gerne når der skal ændres/udvides i medarbejderstaben.

Indtastning og ajourføring tager jeg også gerne på mig. Jeg er vant til at arbejde i databaser og har erfaring med flere typer CRM systemer.

Jeg tager naturligvis også venligt imod kunderne i telefonen – eller i receptionen.

ADMINISTRATION

Skal bilagene bogføres og regnskabet gå i nul?

Jeg har merkonomfag i intern/ekstern regnskab, samt virksomhedsøkonomi og organisation. Jeg kender derfor min debet og kredit, har styr på moms.

Jeg er vant til selvstændigt at udføre alle bogholderifunktioner, som at bogføre, afstemme, afregne og overlevere til revision.

Har du brug for hjælp til at overvåge likviditeten, kan jeg udfærdige de nødvendige budgetter, og holde øje med, om debitorerne betaler til tiden.

Jeg kan også hjælpe med at gennemgå udgifterne med tættekam.

BOGFØRING

Tine Vallentin – Allrounder: Marketing, grafisk design, strategi, projektledelse, administration, bogholderi.  Kommer på hele Sjælland, Fyn, Lolland og Falster

Design, tekst og programmering: Tine Vallentin. © All rights reserved.

Design, tekst og programmering: Tine Vallentin.